Alla inlägg under december 2010

Av Lena - 28 december 2010 18:09

Ja ni, visst har man drömmar om varmare väder nu. Jag skulle inte ha något emot att åka till något varmare ställe men jag får lägga mej istället på det nya täcket jag har sytt och drömma mej bort. Det är remsor jag köpt av Robert Kaufmanns batiktyger och dessa kallas för Bali. Visst får man härliga vibbar av bara namnet.

Här är mitt resultat:

  

Sedan har jag provat på att sy en pappersnäsduksgömma som jag sydde efter ett mönster från Fat Quarter nr 4 2009. I dessa förkylningstider så lär det bli fler som jag kommer att sy. Dom var roliga att sy.


 

Jag måste visa vår nya katt. Hon hälsade på hos oss i somras när jag höll på att måla huset. Hon var alltid hungrig ,vaksam och ville kela. Vi pratade med grannar och andra som bor där vi bor om det var någons katt men det var det inte.

Så till hösten när kylan kom så släppte jag in lilla damen och hon är hur gullig som helst. Hon är jätteduktig att gå på lådan. Det vi har haft problem med är att hon ville hoppa upp överallt i köket och kolla om mat men det löste jag med att ha alltid framme torrfoder. Så nu är hon jättelugn och hoppar inte upp någonstans om hon inte ska busa vill säga.   

  

Ha det gott

vi hörs  

Av Lena - 25 december 2010 17:54

Nu måste jag bara visa mina gosiga vantar som låg i postlådan för ett tag sedan, precis när kylan slog till ordentligt. Kan ni gissa vem som hade tänkt på mej?

Jo min goa syster Carina så klart. Hon har stickat i ullgarn och tovat dem. Jag frös innan om fingrarna men har inte frusit efter jag fått dessa gosiga vantar. TACK syrran!!! Ni kan titta in på hennes blogg för hon har mycket intressanta saker hon både visar och skriver om på creadiem.bloggagratis.se

  


Idag var jag bara tvungen att sy en necessär. Har aldrig gjort detta förrut men resultatet blev inte så dumt . Sydde med delbar dragkedja. Det gav mersmak.

Sen vill jag lära mej att sy med dragkedja på metervara men det får jag väl ta längre fram.

 

 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Varje jul brukar vår familj skicka över julklappar till en familj i Frankrike. Vi har känt varandra i väldigt många år.

Eftersom dem vet om mitt syintresse så fick jag en jättegullig ask och kanonfina tyger.Det ska bli spännande vad man hittar på att sy av dessa tyger. Ni får gärna komma med tips.

  

  

Ha det riktigt gott alla!

Vi hörs:-)))


                                       

Av Lena - 11 december 2010 09:14

Ja då var det dags att berätta lite vad som hänt sedan sist.

För ett tag sedan kom min systerdotter Johanna som är intresserad av handarbete och nu har hon äntligen köpt en jättefin symaskin så hon provade på lite lappteknik. Hon var jätteduktig!!

Hon har inte sytt något i lappteknik innan och det fina resultatet blev detta:

   Johanna har tänkt att det ska bli en kudde. Ni kan följa hennes blogg om ni är intresserade på Tant Rut´s Hörna.

                            

Jag har även hunnit med att göra 9 st French braid löpare.

Otroligt vad roliga dom var att göra. Jag kan tänka mej att dessa kan passa att göra med påsktema, midsommartema och halloween m.m Det är bara att ha fantasi.

     Vildrosorna hade pysseldag för ett tag sedan och då provade jag på sy en Twisting star- Waltzing Matilda. Den var också väldigt lätt att sy.

 Det blev en löpare av denna stjärna.

  

  Lisbeth som också är med i Vildroserna sydde också en stjärna  men inte i julens färger utan i blått med blåbär. Den blev såå läcker.

   Det var Lisbeth som hjälpte oss att sy denna stjärna. Tack Lisbeth!!

Jag provade att sy en annan stjärna som såg ut så här:

   Lägger man ut flera stjärnor på en fin bordsduk så blir det jättefint.

                                                  

Igår kom ett paket till mej från USA. Det blev julafton för mej!!!

Första gången jag har beställt tyg från USA och det funkade.

  

Köpte mej en tidning som heter "Quilt Sampler- Fall/Winter 2010" och där fick jag syn på ett jättefint täcke med rosor "climbing rose". Efter många om och men så fick jag kontakt med företaget "A stich in Time" som sålde ett kit. Betalade gjorde jag med paypal som fungerade väldigt bra. Och nu är tyget hemma.

  

  

                                                      

Min syster Carina( creadiem) och jag med våra respektive var på julkonsert i Kalmarsalen. Shirley Clamp, Sonja Alden, Sanna Nielsen,Björn Kjellman och en kille från färöarna som heter Brandur uppträdde. Dom var väldigt duktiga.

Men som det stod i "Barometern" så lättade Björn upp stämningen.

       Det var svårt att ta kort eftersom det var ganska mörkt i lokalen.


Ha det gott   

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frċgor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards