Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Drömmen om Bali!

Av Lena - 28 december 2010 18:09

Ja ni, visst har man drömmar om varmare väder nu. Jag skulle inte ha något emot att åka till något varmare ställe men jag får lägga mej istället på det nya täcket jag har sytt och drömma mej bort. Det är remsor jag köpt av Robert Kaufmanns batiktyger och dessa kallas för Bali. Visst får man härliga vibbar av bara namnet.

Här är mitt resultat:

  

Sedan har jag provat på att sy en pappersnäsduksgömma som jag sydde efter ett mönster från Fat Quarter nr 4 2009. I dessa förkylningstider så lär det bli fler som jag kommer att sy. Dom var roliga att sy.


 

Jag måste visa vår nya katt. Hon hälsade på hos oss i somras när jag höll på att måla huset. Hon var alltid hungrig ,vaksam och ville kela. Vi pratade med grannar och andra som bor där vi bor om det var någons katt men det var det inte.

Så till hösten när kylan kom så släppte jag in lilla damen och hon är hur gullig som helst. Hon är jätteduktig att gå på lådan. Det vi har haft problem med är att hon ville hoppa upp överallt i köket och kolla om mat men det löste jag med att ha alltid framme torrfoder. Så nu är hon jättelugn och hoppar inte upp någonstans om hon inte ska busa vill säga.   

  

Ha det gott

vi hörs  

 
 
Ingen bild

Hilde

28 december 2010 20:04

Flott teppe i batikk. Herlige farver.

 
Ingen bild

Maria i Falun

28 december 2010 21:28

Vilken snygg quilt. Bali tygerna är så härliga. Förstår att sonen gillade det. Kram Maria

 
Ingen bild

Lena P

29 december 2010 07:41

Snyggt täcker i varma sköna färger!

 
Cina-creadiemC

Cina-creadiemC

30 december 2010 02:03

Oh ett sånt fint täcke- jisses va duktig du är!!! och lilla missan- hon gör sig väldigt bra på bild, den lilla sötnosan:-)

http://creadiem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

annica

11 januari 2011 22:53

Vad kul att vi har sytt samma men bara olika färger :)). Det ska vara småländskor till detta :))

 
annica

annica

11 januari 2011 22:55

Nu ska vi se om du fick min bloggadress oxå :)

http://annica-quiltstickan.blogspot.com

 
Ingen bild

Monica

18 januari 2011 19:53

Vilken söt katt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards