Alla inlägg under augusti 2011

Av Lena - 28 augusti 2011 10:07

Vad spännande det är när man får paket i brevlådan. Även om man vet vad det kan vara i paketet. I fredags kom det flera paket som jag trodde jag skulle blivit blåst på eftersom det är nästan 1 månad sen jag köpte det.

Jag hade beställt sytråd från Indien.

   Dessa trådrullar var förpackade i rispåsar och istället för ihopklistrat så var dessa ihopsydda. Vilket jobb de har gjort! 

                                  ---------------------------------------------------------------

Så har jag blivit klar med en kaffebonad som "Tyger & Ting" i Burseryd har skapat och mönstret finns i deras bok som heter "Tyger blir Ting". Den ska bli en present till mina föräldrar som har byggt ett nytt hus och håller på att flytta in.

         Jag har bara använt japanska tyger. Jag har tydligen svårt att släppa denna färgskala men den ger ett slags ro tycker jag. Nu är det bara en snygg upphängning jag behöver. Jag har sett en med kaffekanna på men den var slutsåld. Är det någon som vet om någon som kan passa får ni gärna tipsa om detta. Bonadens bredd är 40 cm.

Sen vill jag passa på att tacka syrran för min förtidiga födelsdagspresent som var ett mönster från "Tyger och Ting" Urläckert!

 

Jag får fundera på vilka färger det ska gå i. Men spännande blir det.

Kram på dej syrran!


Nästa vecka drar Quiltrally igång och det ska bli jättekul att få åka runt i landet och spana in nyheter och få träffa alla goa människor som har samma intresse som en annan.

Ha det riktigt gott

Av Lena - 22 augusti 2011 14:16

Torsdagen 4 aug var det dags för den 40-åriga frufriresan. En hel busslast med bara damer som inte vet vart de ska. Bara vilken tid bussen kommer på morgonen och hämtar upp. Det man ska ha med sej är förmiddagsfika+pengar. Man vet aldrig när man kommer hem (förhoppningsvis på kvällen nån gång).


I år startade resan från Nybro ca kl 7.00 Vi åkte ner till Bräkne-Hoby till Ekbacken där vi stannade och fikade.Britt-Marie,Gunilla,Åsa och Erika som arrangerade resan hade fixat 2 karlar som spelade levande musik för oss under tiden.

   Färden fortsatte till Röaby där Lantlif ligger. Det är både butik och loppis.Mycket att titta på.

   Nästa ställe blev Listerlandet  där vi tittade in i "Handelsboden i Skogshagen".

Jättefina saker där också.

   Här är min svärmor Irene och min mamma Mona som är fotomodeller utanför Handelsboden. Visst passar dem till modeller!!


Alltid på denna resa ska man bli såå himla hungrig, lustigt va?!

Vi kom till Hanöhus beachbar och fick äta buffe som var jättegod. Det här stället låg ca 20 m från strandkanten. Vi kunde sitta ute eller inne. Vi hade tur med vädret så många av oss satt ute och åt lunchen. Vad mätta vi blev!

     I Vanneberga fanns ytterligare en handelsbod som har mycket garn i butiken. På mitt kvitto stod det "Animamea" och på deras sida kan man gå in och kolla vad för garner hon säljer. Alla garner som fanns i butiken tror jag inte fanns på nätet. Köpte lite garn som var både otroligt mjuka och fina färger:

     Det som är stickat ska bli en halsduk.   På detta garn så sitter det paljetter på garnet.(Syns lite dåligt)


"Gittes tygkälla" och "Minas chokladstudio" i Rinkaby blev nästa ställe. Där hade de en hantverksmarknad som man kunde gå runt och provsmaka och även prova ut smycken m.m Där passade vi på att ta en fika: kaffe och mörka chokladbitar. Mums!!

Vi stannade i Nöbbelöv på krukmakeriet "Lerkärlet".Vad häftiga höns de hade gjort.


 

Jag var ute i deras trädgård och plåtade givetvis:

                     Jag köpte mej en stor keramikkruka som har ett fantastiskt mönster:

 

Sista anhalten var i Kristianopel på "Café Sött & Salt". Vi åt räksmörgåsar som var helt otroligt goda. Vilka färska räkor. 

Det var tur att vi skulle hem sen för vi var både mätta och trötta men väldigt nöjda över dagen.

Så tack tjejer för att ni ställde upp att fixa en sådan kanondag för oss alla som var med!

Ha det gott!

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards