Alla inlägg under april 2011

Av Lena - 20 april 2011 18:30

Nu har jag äntligen kunnat ladda ner korten från minneskortet i kameran. Sladden har plötsligt försvunnit och vi har letat och letat men ingen sladd.

Har varit på Malmös syfestival som vanligt var intressant. Precis vid ingången så hängde det jättefina yllebroderier.

      

Jag sökte efter japanska tyger till ett Bargellohjärta som jag skulle sy och det hittade jag hos "Tyger & Ting".

 

Eftersom jag inte skrivit på ett tag så har jag hunnit att sy en hel del av detta arbete:

 

Nu är det näässttaan klart. Jag ska sy dit en bård och en ram men har inte tyg så det räcker så jag får vänta lite.  

 

Jag tog lite kort i deras monter. Jag tycker de hade jätteläckra arbeten. Kattbonaderna var nya. 

   

Muggrugs sålde de i både mönster och tygpaket. Givetvis åkte de hem med mej.   

Ytterligare godsaker från "Tyger & Ting"

   


Öresundskviltarna stod och sålde småarbeten som alltid är trevliga att köpa hem:


 Har också provat på Mosaicquilt men den är inte helt klar än för det ska sys på Organza över stjärnorna. Man kan välja vilken färg som man tycker passar. Jag har nog lite svårt att bestämma färg.

   

I söndags var jag på en kanontrevlig kurs som var i Förslöv. Anna i Butik Annalunda arrangerade detta och Lisbeth Bergström var kursledare. Vi lärde oss att sy "Happy village". 


Hörrni tjejer jag vill tacka ALLA som var med för det var jättetrevligt. Hoppas vi möts igen på någon kurs framöver.


Jag tog lite kort under dagen och vi blev inte klara med våra arbeten för det tar lite tid med många smålappar. Det var kul att bygga upp en stad som man inte hade ngn koll på hur den skulle bli när den var klar.

                             

 Detta är mitt projekt:

   Kursledaren Lisbeth hade med sej några städer så man fick se hur de kan se ut när det blir klart:

           

Hoppas jag har fått med det mesta.

Sen vill jag önska er en riktigt go påsk med mycket god mat och fint väder.

                                                                                                                                                        

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards