Alla inlägg under oktober 2012

Av Lena - 24 oktober 2012 07:54

I söndags kom jag hem från symässan i Stockholm. Tyvärr tog jag inte många kort därifrån men syrran tog en del. Korten hittar ni på hennes blogg  "Creadiem" 

Lite garn blev det man köpte. Till en ponchosjal som denna men i lite andra färger:

   

Såg denna jacka som jag föll för:

 

Hur jag nu ska få ihop detta !

Det är alltid svårt att få tag på snygga knappar i det område man bor i, men här kunde man riktigt frossa:

 

Åkte hem med lite tovningssaker. Har länge velat prova att nunotova en sjal.

Sjalen hade jag hemma som jag färgade själv och sedan tovade jag dit lite ull och silkestrådar. Riktigt kul! Det blir nog fler.........  

 

Kan passa på att tipsa om Ica i Berga  Kalmar som har jättebilliga Järbogarner. Passa på! Många sorter.


Vill passa på att visa upp min fina Kraketop som min syster har stickat till mig i födelsedagspresent.

Den är helt så skön. Tack goa syrran!

 

Ha det gott    

Av Lena - 17 oktober 2012 19:11

Jaha nu är det längesen jag bloggade. Har varit fullt upp med andra saker, så är det ibland.

En poncho har jag hunnit att sticka i "naturgarn". Helt underbart att sticka i.

   

Har även stickat en mössa och en polokrage i samma garn. Bilder på dessa kommer senare.

Är sedan snart klar med en älgbonad. Det var ett himla pussel med småbitar att få ihop. Har kanten kvar att sy.

 

Förbereder för julen har jag också gjort, en liten musbonad.

 

En stickväska är ju inte fel att ha, så då blev det en med stickande höns.

    

    

Tidigare i höstas blev det en "fruntimmersväska" till.

 

Det var väl allt för denna gången.

Ha det gott :-)


Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards