Alla inlägg under mars 2011

Av Lena - 26 mars 2011 15:56

Då har det varit kulturveckan i Nybro.

Vildrosorna hade utställning under veckan som gått och här följer lite bilder på alla fina arbeten(alla fick jag inte på bild):

                                       


Förra lördagen var jag i Förslöv på quiltdag som Butik Annalunda ordnat och här var det väldigt trevligt upplagt.

Man kunde sätta upp sej på workshop som Anne-Pia Godske Rasmussen höll i.

Jag anmälde mej givetvis och fick lära mej att sy en brosch/knapp.

Under tiden som vi satt och sydde knappen så berättade Anne-Pia om alla sina nya alster som finns i hennes nya bok "Flower power patchwork"

 

Här är knappen jag sydde:

 

       

      

Det fanns en utställning i Förslövs bygdegård som jag tog lite kort på:

                                                                   


Sedan var det en KANONFIN bonad med jätteläckra höns på. Tydligen så fanns detta mönter i en tysk tidning för några år sedan. ÄR DET NÅGON SOM VET HUR MAN KAN FÅ TAG PÅ DETTA MÖNSTER!!!!!! Hör gärna av er isåfall.

Här är bonaden:


Sen blev det lite inköp också:

             

 Slutet på dagen så visade Anne-Pia sina arbeten för alla som ville titta. 

                    


Jag hoppas verkligen att denna quiltdag kommer tillbaka nästa år för det var väldigt trevligt!

Tack för denna dag!

Ha det gott nu

Lena

Av Lena - 6 mars 2011 17:06

Då var man tillbaka till lite kallare land.

Vår resa gick till San Augustin på Gran Canaria och hotellet som vi bodde på hette Marina Sol.

  

  Vi var mycket ute och gick. Längs stranden till San Augustin. (Vi bodde lite utanför San Augustin.)

                Vi hittade ett kondis med "riktigt" kaffe i Playa de Ingles. Jag har ju fortfarande inte lärt mej att dricka kaffe men min man och svåger var lite svultna på det. Dom blev överlyckliga över detta ställe.   Längs med stranden hittade vi dessa 2 karlar som skulpterade med sanden. Helt otroligt vad duktiga de var.                

På fredagar är det alltid marknad i Puerto Mogan.Om ni är i närheten ngn ggr så åk gärna hit. Det är så himla fint i den lilla staden. 

     

Resan dit och hem gjordes med den lokala bussen och vill man uppleva lite bergodalbanastuket så ska ni åka buss. Här kör dom som bara den, gasa och bromsa om varannat. Tuta ska man göra innan skarp kurva. Ja det är en upplevelse. Jag filmade en liten snutt som ni kan kolla in på:

  

Här är vår egna taxichaufför. Han kör en Mercedez från 1976 och gått ca 47000 mil. Det var extrasäten i bilen så för oss som var 5 st var det perfekt. Vi fick hans visitkort och vi kunde bara ringa när vi behövde.( Vi gjorde det också) Kanon!

 Vi satsade på Las Palmas en dag och då hittade jag 2 patchworkaffärer och 1 tygaffär.

  

  Denna tygaffär heter "Arencibia" och ligger på Triana 66-59. Hittade dessa tyger för ca 70-75kr/m.


Fildor heter en patchworkaffär

  


 Dessa 4 tyger hittade jag där. Något billigare än Sverige.


Den sista patchworkaffären heter "Tienda-Escuela de Patchwork".

Där fanns väldigt mycket fint men inte särskilt billigt. Men det blev ändå köp där:

     

El Kilo är också en affär med tyger som jag tyvärr missade pga siestan mellan kl.13.00-16.00 Det är en tygaffär som ligger på 2 våningar. Det hade varit spännande att se.


En resa utan ett väskköp har jag inte varit med om på länge. Stämde även på denna resa.

  


När vi sedan kom hem igår så hade jag ett pkt från posten.(Ebay,såklart)


  

 25 rullar quilttråd från England. En affär som heter ThreadArt

De har väldigt många saker att titta på.


Nä nu måste jag gå och göra lite nytta.


Ha det gott så hörs vi snart

Lena    



Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards