Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Underbar sommar!

Av Lena - 31 augusti 2014 17:15

Vilken underbar sommar vi har haft i år. Den får man inte klaga på.

 

Har haft lyxen att få lata mig på ett privat ställe som ligger strax innan Emmaboda. Helt underbart!   


Men jag har även varit i Kalmar och solat och badat.

Vid den nya Kalmarsundsbryggan var det en tävling som gick ut på att bygga finaste skulptur.

         


I sommar har det varit alldeles för varmt att sitta inne och sy. Det enda är en väska som har blivit färdigsydd.

 

Bokvikning är något som jag har provat på nu i värmen. Jättekul men pilligt.

     

Något jag har virkat i våras och nu i sommar är grytlappar. De är sådana som man bara vill göra fler och fler uttav.

 

   

Det slank med ett par raggsockar med på bilden. Det håller jag på med nu. Flera på en och samma gång. Återkommer med bild på dem när de är klara.

Sedan har jag blivit helt galen i att sticka "Pyttipanna-sjalen"!!!!

Fick se den på nätet hos en tjej som heter Maria. Hennes blogg kan jag verkligen rekommendera.

Den heter www.garnomera.wordpress.com. Där finns jättemycket fina stickade saker.

   

Håller på med 2 st till som inte är klara ännu.


När jag tänker efter så har jag sytt lite i sommar.

Broderimaskinen har varit i farten. Bara för att se att den är ok.

 

Sygruppen "Vildrosorna" som jag är medlem i bokade en tjej från Stockholm som heter Anna-Greta Lindström i våras.

Temat var att sy av rester. Har nu sytt det klart i sommar.

 

Blev jättenöjd. Har använt den som duk när man åkt till stranden och fikat lite.


Har stickat en sjal av järbos garn. Tror det var mellanraggin jag använde. Mönstret är hittat på "Drops" sidor.

Den var också rolig att sticka.

 

Hoppas det blir en kall vinter så man får använda alla sina sjalar!!!   


Måste bara visa vad jag såg i en galleria i Malmö förra våren. Allt är gjort av papper.

     

Visst är dessa tjejer enormt duktiga!


Ha det gott  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards