Alla inlägg under november 2010

Av Lena - 19 november 2010 17:12

Nu har jag äntligen fått ihop en "fruntimmersväska".

Den tog lite tid men jag blev nöjd med den.

Tyget som är blommigt hittade jag i en "stof" affär i Helsingör. Det vinröda tyget kommer från "Litet strå" i Bräkne hoby.

Om jag har förstått rätt så har väskan fått sitt namn för att det finns så många fickor i och utanpå väskan. Det uppskattar ju vi eller hur;-))


 


Ha det gott  


Av Lena - 8 november 2010 20:08

Den 5-7 november var det syfestival i Älvsjö. Min syster Carina och jag åkte upp i lördags. Vi startade färden allaredan kl 04.00 på morgonen och kom fram i god tid. Gå gärna in på hennes sida för hon har också bloggat  om festivalen(creadiem.bloggagratis.se) .

Här är syrran när vi kom fram:

  

Jag har aldrig varit i denna mässlokal så man blev väldigt impad av den fina väggdekorationen som var levande gröna växter.

 




Dessa olika bord var det tävling om vems bord som var finast. Vet faktiskt inte vilket som vann.


                            


Det var många olika garnbutiker/företag som stod och sålde garn. 

Omöjligt att ta kort på alla ställen. Här är några:

        

Självklart la jag krutet på många kort på lappteknik också.

                  

Tyger & ting var där och visade upp fina saker:

        

Kreativ broderi var där och visade upp bandbroderier som var otroligt fina.

                

Vid Janomes monter fanns det 2 läckra arbeten som jag bara var tvungen att ta kort på:

    

Här kommer kort som är blandade från festivalen:

                                                        

Shirley Tommos var och gjorde hooky. Denna gång hade hon en ny tavla med kuber att visa upp:

 


Det var allt för denna gången.

Ha det gott

Lena 

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards