Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena - 20 oktober 2011 18:57

Nu har jag blivit klar med projektet "en flätad löpare"! Det var så kul att det blev 3 stycken istället.

Ett problem som uppstod var att mönstret inte stämde riktigt. Endel delar var för korta. Då fick man fuska en hel del. Dra och slita i snedremsorna.

Så här såg det ut i början

   Jag hade hjälp av vår söta lilla kisse att lägga ut delarna:

 

Resultatet blev så här:

     Det blev ju 2 st till:

     Sedan har jag lärt mej att sy en mappärm till skrivblock och penna. Otroligt bra till julklappar:

    Kunde ju inte låta bli att sy några fikabrödskorgar. En blev med muffinstyg:

     3 stycken blev med pepparkakstyg:

   Det kommer att bli fler som jag ska sy för de var väldigt roliga att göra.


På lördag ska jag på kurs i Förslöv. Då kommer Anne-Pia Godske Rasmussen och lär ut bla att sy en ängel,strut,strumpa,fågel,en börs, etui eller en spiral som ser ut som en bordstablett. Det blir spännande!

Jag önskar bara att det är någon som kan uppfinna en hörsnäcka som kan översätta direkt från danska till svenska. Jag tycker danskan är jättefin men jättesvår att hänga med att förstå. Ja vi får se, undren har ju hänt förut!!

Ha det gott!

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards