Alla inlägg under mars 2012

Av Lena - 11 mars 2012 11:11

Jag har sett en jättefin  muggmatta som Anna har nere i Förslöv i "Butik Annalunda". Testet blev att sy något till Alla hjärtans dag. Slutresultatet blev detta:



De var så roliga att göra så jag sydde ett gäng till med höns på.



Har faktiskt inte hunnit med så mycket att sy pga vinterinfluensan och gjort iordning ett syrum till mej själv.

Oftast har man satt sej och stickat på pläden med dominorutor.


En som har sett pläden som sin alla redan är vår lilla katt.

Hon vaktar den troget när hon inte är ute med boyfriends.

Syrummet är nu stort sett klart. Det kommer nog bli småändringar men i det stora hela är jag jättenöjd att få sitt egna rum där allt kan ligga kvar om man vill till nästa dag.

Är väldigt förtjust i gamla möbler så dessa fick också plats.

   

Tapetbården fick jag tag på Ebay. Det är svårt att få tag på "sybårder" i Sverige. Lite svårt att veta exakt med färgerna.

       

För några veckor sedan var det en tjej som bloggade om nya tyger på sitt nya jobb. Hon hade lagt in kort på ett urval av tyger. Hittade några som jag blev förtjust i.

     

Bugano heter företaget och ligger i Årjäng. De tar 119kr/m för dessa tyger.Tyvärr har de ingen hemsida.

Ni kan gå in på Diserées blogg så kan ni se fler härliga tyger.


Nu ska jag gå ut i solskenet och bara NJUTA!

Ha det gott alla  

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards