Alla inlägg under september 2011

Av Lena - 25 september 2011 14:47

Har nu hunnit med att sy en kursväska. Perfekt att ha med sej där allt kan vara samlat. Måttet blev ca 50x40cm och den blev ca 8cm djup.

Det passar en skärmatta på måttet ca48x32 cm.

Jag gjorde även 3st innefickor och 6st ytterfickor.

   


Nästa projekt blir en flätad löpare.


Ha det gott i värmen:-D

Av Lena - 11 september 2011 15:10

Igår var jag i Rödeby och gick på kurs som "Kustremsorna" har anordnat. Det var en kurs i tredimensionell lappteknik. Jag valde att göra en kudde med tolvuddig tredimensionell kompassros. Mikael Svensson lärde ut tekniken.

Som vanligt är han kanonduktig och är alltid trevlig och vill hjälpa till. 

Det var också trevligt att få träffa lite nytt folk som har samma intresse som en annan.

Resultatet blev så här:  Jag har bara hunnit framsidan men det ska bli en baksida med dragkedja är det tänkt.

 

Ha det gott 

Av Lena - 11 september 2011 13:12

Idag är det sista dagen på quiltrallyt som anordnats för första gången i Sverige. Det startade fredagen 2 sept.

Vi var ett gäng som åkte iväg förra lördagen och första stället blev "Tyger & Ting". Där hade de en utställning av Solbritt Eriksson, Värnamo. Ni vet hon som har gjort den fina tvlöparen som har legat på bordet på "tvmorgon" på tv4.

Hennes utställning var helt otrolig. Så fina arbeten. Nu kunde vi tyvärr  inte ta några kort pga att endel arbeten ska ritas upp på mönster och säljas. Så vi ser fram emot dessa mönster att köpa hos "Tyger & Ting".

Jag tog lite kort utanför butiken:

         

Givetvis handlade jag lite där:

   

Färden fortsatte till "Sprätthönsens utställning" i Smålandsstenar.

Där har de varit väldigt flitiga:

                                                       Vi hann att stanna till i Värnamo på stället "Bikupan" och sedan blev det "Quiltknuten" i Växjö och där hittade jag lite japanska tyger bla.

   Nästa dag på söndagen så stack jag och Lena Lindholm iväg uppåt i landet.

Första anhalt var Falköping, Vilse-Kleva "Pyssel & Hantverksboden".

   Där hittade jag jättefina träknappar som blev ett av inköpen.

   "Textilia" i Lidköping stannade vi till hos. De hade en utställning bredvid butiken så där passade vi på att titta för fullt. Som ni vet alla så kommer man aldrig tomhänt därifrån hmmm.....

 

Gps-en visade oss till "Helens sycenter" När vi kom in dit så presenterade hon alla erbjudanden som tillhörde Quiltrallyt. Det var väldigt trevligt när detta gjordes. Det har faktiskt inte alla butiker som tänkt på detta. Inköp blev det också.

   Sedan kom vi till Vargön, "Urbans atelje, Ugglebo".

Jag har aldrig varit där innan,tyvärr får jag säga för de ska sluta upp med butiken på grund av åldersskäl.

Jag har funderat på en kurssymaskin länge och här hittade jag en "Janome 3160 QDC" som jag slog till och köpte.

De har jättefina tyger också. Så passa på att åka dit om ni har möjlighet innan 30/9 för då stängs butiken.

           Sen var vi helt slutkörda så vi åkte till Uddevalla där vi hade hyrt en stuga på "Unda camping". Jag trodde vi skulle nästan vara själva men vad jag bedrog mej. Det var jättemyckat folk som både campade i tält och i husvagnar och i stugorna.


På måndagen åkte vi in till "Modeknappen" i Munkedal. De öppnade faktiskt alla redan kl 8.00 på morgonen. Vad grejer de har.

 

Knappar, stickgarn,virkgarn,band,olika sorters tyger m.m

Vi åkte till Ed där "Elisabeths lappglädje" ligger.

När vi åkte dit så tror man inte att det ska finnas en liten tygbutik i skogen men det gör det faktiskt. Den var inte stor men det var fin ordning på allt så det var lätt att se om det var något man sökte.


Färden fortsatte till "Lappelisa" i Lennartsfors. Hon har ju alltid så fina tygpaket som matchar varandra. Det kan man inte låta bli att köpa hem .

   Där löste jag in min tredje stämpel på quiltkortet och fick denna bok:

  

Vi tyckte sen att vi var nöjda, så vi sa att nu åker vi hem. Men vi stannade i Vänersborg och tittade in i "Tygladan". Efter det var det raka vägen hem.

Vi sov väldigt gott denna natt ska ni veta!


Torsdagen 8 sept var det en bil som åkte till "Butik Annalunda" till Anna.

Hur mycket hon har att göra så är hon alltid lika go och glad.

Där löste jag in en stämpel till från quiltrallyt och då blev det denna fina syask:

   Jag hittade tyger till en tredimensionell kompassros

 

"Quiltpassion" sprang vi in till och där fick vi prova en longarm. Himla smidigt om man ska quilta ett större arbete.

Hittade söta tyger som stödjer hjärtfonden.

   Sista besöket för dagen blev "Quilthjärtat". Oj vad tyger hon har. Där måste man ha tid för att kunna titta på allt.

Där hittade jag lite mer japanska tyger.

   Och lite roligt hönstyg.

   Ja nu är det bara att tvätta allt också...............


Ha det gott  

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards