Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Mikael Svensson /kurs

Av Lena - 11 september 2011 15:10

Igår var jag i Rödeby och gick på kurs som "Kustremsorna" har anordnat. Det var en kurs i tredimensionell lappteknik. Jag valde att göra en kudde med tolvuddig tredimensionell kompassros. Mikael Svensson lärde ut tekniken.

Som vanligt är han kanonduktig och är alltid trevlig och vill hjälpa till. 

Det var också trevligt att få träffa lite nytt folk som har samma intresse som en annan.

Resultatet blev så här:  Jag har bara hunnit framsidan men det ska bli en baksida med dragkedja är det tänkt.

 

Ha det gott 

 
 
Gunilla B.

Gunilla B.

11 september 2011 17:09

Häftig kompassros! Jag ska gå på kurs för Mikael på årsmötet, tredimensionella kuber.
Kram
Gunilla

http://gredelinasyr.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

11 september 2011 19:43

Tack Gunilla!
Har försökt att lägga in en kommentar på din blogg men det funkar inte när jag väljer id.

 
Agneta

Agneta

12 september 2011 08:58

Kompassrosor är såå snygga, om än lite jobbiga att få perfekta hörn på, speciellt längst ut. Du ser ut att ha lyckats perfekt!

http://agnetaquiltar.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

12 september 2011 21:29

Tack Agneta! Det är tur att kameran inte tar så tydliga kort:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards