Alla inlägg under april 2012

Av Lena - 22 april 2012 10:48

Den 24 mars åkte vi ett gäng damer ner till Förslöv på "Quiltdag i Förslöv". Det var andra året detta arrangerades. Som förra året var vi jättenöjda med allt. Bra planerat.

               

Fina arbeten fanns det att beskåda,eller hur.

Gunilla som brukar rita mönster till Butik Annalunda sålde tyger till en tjusig väska som man inte kunde låta bli att köpa material till.

   

Detta är den stora modellen men jag köpte till den lilla modellen och i beiga färger.

=============================================================================================

Helgen efter kom Mikael Svensson till "Vildrosorna".

På lördagen lärde vi oss blyglasteknik i tre olika varianter.

Fogning med alcantara:  

Fogning som mosaik:

Helskuren fogning:

 


På söndagen var det applikationer på alla möjliga sätt.

Vi lärde oss att sammansätta applikationer med vliesofix och raksömskantning,omvända applikationer, quiltade   applikationer, transparanta applikationer,skuggapplikationer och vändsydda applikationer,(Baltimoretekniken).

         

Vilket energiknippe han är denna Mikael Svennson och det smittar av. När jag kom hem på lördagkvällen så hade han visat hur man syr Chenille under dagen. Så jag tänkte att detta måste jag bara prova. Det blev bara en liten lapp. Jag tvättade den i maskin ock hängde upp den på tork.

 

Provade med ett pelargontyg och körde det i torktumlaren och då försvann motivet.

 

Här kommer lite av Mikaels arbeten som han visade upp.

     

                     

Här kommer 2 bilder men det är samma bonad:

   

Jätteläcker dragkedjeväska:

   

Att gå på kurs för Mikael är värt varenda krona så passa på när ni har möjlighet.

=============================================================================================

I Vildrosrna är det ett gäng som ville prova på att sy en necessär som var i Fat Quater nr 1. Mönstret är från Mossby quiltshop.

Här är resultatet:

 

Den jag gjorde var:

 

Har blivit klar med min dominopläd som jag stickat.

 


Jag måste bara få visa en JÄTTELÄCKER väska Eva Wallin har sytt. Det är en fruntimmersväska och hon står själv modell. Titta och njut!

   



Ha det gott 

Lena 














Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards