Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Gosiga vantar!

Av Lena - 25 december 2010 17:54

Nu måste jag bara visa mina gosiga vantar som låg i postlådan för ett tag sedan, precis när kylan slog till ordentligt. Kan ni gissa vem som hade tänkt på mej?

Jo min goa syster Carina så klart. Hon har stickat i ullgarn och tovat dem. Jag frös innan om fingrarna men har inte frusit efter jag fått dessa gosiga vantar. TACK syrran!!! Ni kan titta in på hennes blogg för hon har mycket intressanta saker hon både visar och skriver om på creadiem.bloggagratis.se

  


Idag var jag bara tvungen att sy en necessär. Har aldrig gjort detta förrut men resultatet blev inte så dumt . Sydde med delbar dragkedja. Det gav mersmak.

Sen vill jag lära mej att sy med dragkedja på metervara men det får jag väl ta längre fram.

 

 

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Varje jul brukar vår familj skicka över julklappar till en familj i Frankrike. Vi har känt varandra i väldigt många år.

Eftersom dem vet om mitt syintresse så fick jag en jättegullig ask och kanonfina tyger.Det ska bli spännande vad man hittar på att sy av dessa tyger. Ni får gärna komma med tips.

  

  

Ha det riktigt gott alla!

Vi hörs:-)))


                                       

 
 
Ingen bild

Agneta i Uppsala

28 december 2010 20:21

Klarar du vanliga blixtlås är delbara en barnlek, du ska bara öva på att få dit kläppen och att båda sidor blir jämna. Jättefint täcke och fin necce - och du borde sy en necce till av dina presenttyger, tycker jag!
God fortsättning!

KRAM
Agneta

 
Ingen bild

Lena

28 december 2010 20:25

Tack för tipsen! Det är bra att tänka på när jag ger mej på delbar kedja.
God fortsättning tillbaka :-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frċgor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards