Direktlänk till inlägg 11 december 2010

USA-paket/Johanna på sybesök

Av Lena - 11 december 2010 09:14

Ja då var det dags att berätta lite vad som hänt sedan sist.

För ett tag sedan kom min systerdotter Johanna som är intresserad av handarbete och nu har hon äntligen köpt en jättefin symaskin så hon provade på lite lappteknik. Hon var jätteduktig!!

Hon har inte sytt något i lappteknik innan och det fina resultatet blev detta:

   Johanna har tänkt att det ska bli en kudde. Ni kan följa hennes blogg om ni är intresserade på Tant Rut´s Hörna.

                            

Jag har även hunnit med att göra 9 st French braid löpare.

Otroligt vad roliga dom var att göra. Jag kan tänka mej att dessa kan passa att göra med påsktema, midsommartema och halloween m.m Det är bara att ha fantasi.

     Vildrosorna hade pysseldag för ett tag sedan och då provade jag på sy en Twisting star- Waltzing Matilda. Den var också väldigt lätt att sy.

 Det blev en löpare av denna stjärna.

  

  Lisbeth som också är med i Vildroserna sydde också en stjärna  men inte i julens färger utan i blått med blåbär. Den blev såå läcker.

   Det var Lisbeth som hjälpte oss att sy denna stjärna. Tack Lisbeth!!

Jag provade att sy en annan stjärna som såg ut så här:

   Lägger man ut flera stjärnor på en fin bordsduk så blir det jättefint.

                                                  

Igår kom ett paket till mej från USA. Det blev julafton för mej!!!

Första gången jag har beställt tyg från USA och det funkade.

  

Köpte mej en tidning som heter "Quilt Sampler- Fall/Winter 2010" och där fick jag syn på ett jättefint täcke med rosor "climbing rose". Efter många om och men så fick jag kontakt med företaget "A stich in Time" som sålde ett kit. Betalade gjorde jag med paypal som fungerade väldigt bra. Och nu är tyget hemma.

  

  

                                                      

Min syster Carina( creadiem) och jag med våra respektive var på julkonsert i Kalmarsalen. Shirley Clamp, Sonja Alden, Sanna Nielsen,Björn Kjellman och en kille från färöarna som heter Brandur uppträdde. Dom var väldigt duktiga.

Men som det stod i "Barometern" så lättade Björn upp stämningen.

       Det var svårt att ta kort eftersom det var ganska mörkt i lokalen.


Ha det gott   

 
 
Lizzan

Lizzan

12 december 2010 20:58

Ohh så mycket härligt du fått ihop! Kram Lizzan

http://lizzan.zoomin.se

 
Ingen bild

Lena

12 december 2010 22:07

Tack lizzan!
Det är ju så roligt
Kram tillbaka,-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards