Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Lena - 6 februari 2011 17:25

Sist jag skrev så skulle jag börja sy halsband med garn som sys på maskin och jag kom halvvägs så hände det något som jag inte trodde skulle hända mej.

Jag sydde mej i pekfingret och det var rejält!

Dum som man är när man känner smärta så rycker man till eller hur?!

Precis så gjorde jag när nålen satt i fingret och det innebar att nålen gick av och jag sprättade upp fingret. Det gjorde f-n så ont!!    

Tillråga på allt så har jag fått inflammation i fingret nu. Tryckt ut en massa ur fingret i helgen och hållt det i såpa. Men icke att det blir bättre så imorgon blir det att uppsöka farbror doktorn.Bläää

Men jag har inte kunnat låta bli symaskinen även att jag fått dåliga vibbar bara jag tittat på den i veckan.

Jag testade att sy i andra material som Mikael Svensson har sytt i. Man utgår från 4 rutor på ca 10 cm och syr ihop och dela, sy ihop och dela osv.

Jag använde lite olika glansigt och sammetstyg.

Resultatet blev så här:

     

Jag höll på och städa i mina gömmer häromdagen och när jag kom till det gamla ekskåpet vem låg inte där och kopplade av, joooo lilla kissen

   

Ha det riktigt bra

vi hörs  

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards