Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Lena - 24 maj 2012 10:02

Då var man tillbaka i Sverige. Vilken trevlig resa det har varit.

Jättegoa människor från Öresundskviltarna och på alla utställningar.

Resan började kl.04.45 och var framme i Malmö strax efter kl.8.00 där vi samlade oss i 3 bilar.

Sedan åkte vi till Middelfart som hade quiltutställng.

     

           

Det var mycket ugglor i sydda figurer och på tyger.

         

Här kommer fler bilder från utställningen:

                                           

De fanns de som flätade i pil. Helt underbara saker:

   

Quilt my design visade upp bla denna korg som de hade att sälja i mönster och i sykit:

   

Visst är den läcker!

Här kunde man passa på att äta lite innan färden gick vidare till Aahlborg. De av oss som har registrerat sej kunde gå och ta ut sina biljetter och vipkassar.


Fredagen var det dags för den STORA dagen. Butikerna öppnade kl.9.00 och utställningen kl.9.30 Vi var där givetvis till kl 9.00 Bland butikerna kunde det vara svårt att ta kort, vissa ville helt enkelt inte att man skulle ta kort. Vilket innebär att vissa butik inte omnäms här.

Här kommer "lite" kort bland butikerna:

                                            

   

Det var flera olika utställningar som jag tog kort på:

                                                                                                                         

En snygg klänning var uppsydd också

 

När vi sedan skulle gå hem till hotellet efter vi ätit ute på kvällen så var vi tvugna att prova stadens fina parksoffor.

Marion med Herr Jönsson prövade först.

 

Sedan provade Karin och Lisbeth  att sitta i den medan vi andra inte kom upp!  


Lördagen åkte Lena, Karin ,Lisbeth och jag till Skagen. Det låg bara 10 mil från Aahlborg så vi sa att det tar inte så lång tid utan vi hinner att gå på utställningen sedan vi kommit tillbaka. Men pyttsan det var så fint överallt och många fina affärer i Skagen så vi tog en heldag där istället.

                  


Här ser man när Kattegatt möter Östersjön.


Många fågelskådare var på plats.

   

"Tre trallande jäntor" Lena Karin och Lisbeth.


     

Såg en jättefin sjal i en butik som är stickad och sedan tovad. Var bara tvungen att ta ett kort på den:

 

   

Lördagkvällen åt vi fin mat på hotellet och vi satt och njöt i fulla drag.

(Förstår inte men korten blev lite suddiga?!)

                                


och Herr Jönsson fick en egen plats:

    

Söndagen återvände de flesta till utställninge.Idag var det inte så mycket folk som det varit de andra dagarna.


Som ni alla förstår så kommer man hem med väldigt mycket nya saker som man inhandlat. Jag kan ju säga det att jag var inte själv att handla på mej mycket. Här är lite av det hela:

                                 

Fick jättebra tips från Marion om en sak som trär en synål och kan skära av den också som en sax.

Har provat den och den är super.

 

Marion som var min goa rumskompis satt och sydde lite blommor av hexagoner och jag blev så sugen att testa så jag fick mallar av henne och vips så har jag provat detta och det var lika roligt som jag trodde det skulle vara. 

   

Tack Marion!


Jag vill passa på att tacka hela resegänget för en helt underbar resa och jag ser fram emot nästa gång vi ses. Hoppas det blir den 16 juni när Sprätthönsen har utställning.


Kram till er alla   

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards