Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Oj vilken vecka!

Av Lena - 20 februari 2011 18:52

Oj vilken vecka det har varit. Det har varit fullt upp med roliga saker.

Jag startade på måndagen med varmbadgympa och efter det årsmöte hos Vildrosorna.

Tisdagen följde med klippning av håret, årsmöte hos Sktf och därefter bio som var Åsa-Nisses nya film.

  

Filmen var full av kända skådespelare som pratade småländska som bara den. Det blev många skratt även att skämten var lite överdrivna ibland. Men den var absolut sevärd.

Onsdagen var det att sy med Vildrosorna och efter det var det varmbadgympa igen.

Torsdagen åkte jag och min man på Helen Sjöholms konsert  i Kalmarsalen som var jättebra.

  


Helen sjöng bla  låten "Gabriellas sång" från filmen "Så som i himmelen"

Vilken pipa hon har man blir salig när man lyssnar på henne.

Fradag-söndag har jag tagit igen mej.Puh

Och då har jag hunnit att sy lite. Jag började med en grytlapp på prov och den blev så här:

  

Sedan blev det dessa:

    

Sen skulle min man baka sockerkaka för mina föräldrar skulle komma på middag och då fastnade hans händer med grytlappar på bild:

   Sedan är vi ett gäng på nätet som har sytt ett resesyskrin tillsammans.

Mitt skrin blev så här:

   Jättebra att ha med sej när man är ute och far.

Nähä nu är det snart solsidan som man inte får missa.

Ha det gott

Lena

 
 
Lizzan

Lizzan

20 februari 2011 20:42

Härliga grytlappar!!!

http://hizzan.blogspot.com

 
Ingen bild

Rose-Marie Hazard

21 februari 2011 04:42

Vilka härliga muffins och ditt syskrin är såå söt
Kram

 
Syrran

Syrran

23 februari 2011 08:50

Aha- nu vet jag vem jag ska be när jag behöver en sockerkaka:-) Bra gjort Steffe ;-))
Kan inte sägas för ofta- du är en fena med symaskinen och tyglappar- gu så läckra grejer du gör!!! kram på dig och ladda nu inför semestern

http://creadiem.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

21 mars 2011 08:45

Hej Lena!
Det är jättefina saker du har gjort! Och vad jag förstår är det en ficka i grytlapparna som man sticker in händerna i!?? Kanon!!
Ditt resesyskrin är jättefint! Är intresserad om du har nåt mönster att dela med dig av.
Kram, Kerstin

http://kerstinsquiltsnack.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena till Kerstin

22 mars 2011 19:04

Hej Kerstin!
Vilka fina arbeten du har gjort!!!!!
Jag har försökt att lämna kommentar på din blogg men det funkar inte.
Men du undrade om syskrinet och det är Agneta på quiltsnack som har gett ut detta till de som var intresserade. Detta gjorde vi tillsammans över nätet i febr. Väldigt kul!!!
Tack för att du tittade in!
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards