Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Quiltköping

Av Lena - 7 september 2010 18:09

I lördags var det dags för quiltmässa i Lidköping. Vi var ett tjejgäng på 24 st som åkte buss från Nybro. Detta var första ggr jag var där och jag säger bara WOW vad mycket grejer det fanns överallt, även att det var mycket folk så funkade det ändå bra.

Jag tog lite kort som kan vara roligt att se, här är dessa:

                                   

De hade en utställning som jag tog lite kort på också. Väldigt fina arbeten:

                                    

Quiltköping har haft en tävling som går ut på att de som anmält sej får likadana tyger och sedan ska de skapa ngt av dessa. Fri fantasi gäller. Sedan får alla gå och rösta vems arbete är bäst under mässan. Här är några av dessa jättefina arbeten. Tänk vad man kan få ut olika motiv med likadana tyger.

                                  

Det var verkligen värt ett besök. Sedan fanns affären Textilia som var rena himmelriket för alla quiltintresserade och det märktes också i butiken som hade mycket folk hela tiden.

Lite inköp blev det också:

        

Ha det gott

 
 
Cina-creadiem

Cina-creadiem

7 september 2010 20:52

Oh en sån massa läckra tyger- jag älskar ju allt med höns och såg att du hittat ett sånt tyg ;-)
jisses så mkt man kan göra med tyg. Det märks att det här är din grej syrran! Kram

http://creadiem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catarina i Täby

7 september 2010 22:10

Kul att du varit så flitig med kameran och fotat det övriga också i Quiltköping det är alltid rolig att se så fina kviltar! Kram Catarina

 
Agneta i Uppsala

Agneta i Uppsala

8 september 2010 08:39

Underbart att få se så mycket fina bilder - och vilka inspirerande quiltar sen!
Tack!
KRAM
Agneta

http://agnetaquiltar.zoomin.se

 
Ingen bild

Lena

8 september 2010 20:32

Tack,visst är det roligt att få se bilder från en mässa man vill åka till och kanske inte har möjlighet att gå på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Ovido - Quiz & Flashcards