Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Frufriresa / objudna gäster i poolen

Av Lena - 21 augusti 2010 20:46

För ca 2 veckor sedan var det dags för den årliga frufriresa. En fullastad buss med bara damer som inte vet vart man ska. När man ger sej iväg på denna resa så får man reda på klockslag när bussen går och om det är ngt särskilt vi behöver ta mått på eller att man ska ta med sej extra som tex fika, för det kan ju dröja med lunchen. Man vet också att man kommer hem någon gång på kvällen. Det blir oftast framåt 22-tiden vi kommer hem. Inga karlar får följa med och så har det varit sedan starten 1972. 

Det är alltid roligt att åka med för det är spännande för man vet aldrig vart man hamnar. Vi som åker med turas om att arrangera dessa resor.


Första stället vi kom till var "Ostkustens ullspinneri" i Snarhult. Där kunde vi se hur det går till på ett spinneri och vi kunde även köpa jättefina stickgarner.

              


Sedan drog vi vidare till "Wirums säteri" där vi fick provsmaka jättegod glass av deras Jerseykor. Den var väldigt krämig. Supergod  så har ni möjlighet att köpa denna glass passa på då.

  

Efter detta åkte vi till "Godishuset" i Verkabäck. Jag tror att alla hade minst en påse med sej därifrån.


"Tinderöds värdshus" åt vi lunchen som var viltkryddad hjortbiff med potatis,sås och sallad. Väldigt god biff.


Nästa anhalt var hos "Tyger & Ting" i Åtvidaberg, Holmbo. Mycket fina tyger men tyvärr inte mycket lappteknikstyg.


400-500 meter därifrån ligger "Marias hus" som är i Holmbos skola. Oj vad mycket fina saker. Det är värt ett besök om man är i närheten.

   

Glysebo blev nästa ställe där det fanns träsniderier och där passade vi på att fika lite, men vad mycket getingar som kom hela tiden. Vi hade fullt upp att freda oss från dom rackarna, hm.

        


Vi hälsade på hos" Hjortslunds ateljéer" där Bertil och Anneli bodde. Tavlor och keramik gjorde dom som sedan såldes i ateljéen. Kunde inte låta bli att ta kort på de fina skulpturerna på deras hus.

    

Vill ni titta på deras alster så finns dom på sidan http://www.hjortslundsateljeer.se/.


Efter alla besök började det suga i magen och då fick vi komma till "Marsöfiskarens Delikatessbutik". Där har dom en servering som vi fick sitta och avnjuta en jättegod smörgåstårta.

Deras hemsida är http://www.marsofiskaren.se.

Oj vad vi blev mätta efter detta. Tur vi åkte hem sen. 

                                              xxxxxxx

Någon dag efter denna resa så höll jag på att måla på huset och det var kanonväder så jag tänkte att jag skulle ta mej ett dopp i vår pool och svalka mej, men tji fick jag för där hade några andra hunnit före     hmmm!


    

HELA poolen var full av flugmyror. Vilka typer!!!! Jag fick inget bad utan fick hålla på att rensa reningsverket ett antal gånger. Det blev en dusch lite senare istället.


Ha det gott  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards