Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Strömsö

Av Lena - 3 juli 2010 18:25

I förra veckan sa min mamma till mej att "du måste titta på ett program som heter Strömsö och i detta program visar dom bla lappteknik". 

Detta program går på torsdagar kl.18.15-18.55 på svt1. Eftersom syrran och min pappa och jag skulle på Södras skogsdag i Kristvalla så spelade jag in programmet.

När jag  kom hem så kollade jag på programmet som visade hur man syr bla "bakgrundsblock". Jag gick direkt och valde ut 6 tyger som jag inte är så rädd om eftersom jag har en tendens att sy galet första gången med något nytt projekt. Tog tag i detta dagen efter och givetvis fick jag nog "solsting" för jag sydde rutorna fel. Hmm!


  

Som ni ser ligger mittrutan åt samma håll hur man än vänder och vrider och då blir det inte som det var tänkt.


Så idag tog jag tag i tygerna igen och resultatet blev så här:


  

 Rutorna blev helt rätt denna gång, men i mindre format.    


Hittade en sida som ni kan gå in på och kolla hur man syr dessa rutor 

http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=2605




 
 
Cina-creadiem

Cina-creadiem

9 juli 2010 07:16

Hej Syrran- detta är du en fena på- gu så snyggt det blev för att inte tala om din andra ängel- de är så jättefina!!!

http://creadiem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 17 april 2016 21:17

Har nu flyttat vidare till quiltdivan.blogspot.se.  Välkomna in!   ...

Av Lena - 22 oktober 2015 22:09

Jag sydde en sommarduk förut och nu har jag prövat att sy i samma metod med jultyger. Den är inte klar men den är på gång...... Stickat en pyttipannasjal till. Den är så rolig att sticka för man kan mönstret utantill nu. Testat att sy kated...

Av Lena - 28 september 2015 22:48

Nu har det blivit fler grytlappar...... Och en pyttipannasjal till...... Kan ni tänka er att jag sytt en sommarduk också. Och så har jag en liten hälsning från Snusan som är såååå busig..... Ha det gott!!!! ...

Av Lena - 18 augusti 2015 08:57

Ja vad det känns bra att få ett arbete klart i tid när det har tagit så lång tid att göra.Så nu har älgen fått ett nytt hem. Min far fick den när han nu fyllde 75 år. Har också prövat på ett nytt mönster till grytlappar. Mönstret finns på denna ...

Av Lena - 21 juli 2015 22:36

Så var man tillbaka till verkligheten igen. 3 veckor semester går fort. Var i Gävle förra veckan och hann med ett besök på Olssons tyger och därifrån kommer man inte utan att ha handlat något. Så har det flyttat in en ny familjemedlem hos mig so...

Presentation


Quiltdivans blogg

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

hej

[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/28/28796xf3z4sbjdh.gif[/img][/url]

Skapa flashcards